কোহপি কিয়ান্ শিক্ষিতঃ তস্য প্রদর্শনাে-পায়ঃ নাম
পরীক্ষা। ছাত্রাঃ বর্ষং পঠন্তি পরন্তু তৈঃ পাঠবিষয়ঃ কিয়ান্
আয়ত্তীকৃতঃ সঃ পরীক্ষয়া জ্ঞায়তে। পরীক্ষয়া পঠনবিষয়েষু
ছাত্রাণাং রুচিঃ গতিশ্চ জ্ঞায়েতে। সর্বেষু দেশেষু পরীক্ষৈব
জ্ঞানস্য মানদণ্ডঃ। অস্মাকং দেশে অন্ততঃ প্রতিবর্ষম্ দ্বিবারম্
পরীক্ষা ভবতি, অর্ধবার্ষিকী বার্ষিকী চ। অতঃ জীবনে পরীক্ষা
গুরুত্বপূর্ণা।
कीदृशः शिक्षकः तवाभिमतः निबंध:। কীদৃশঃ শিক্ষকঃ তবাভিমতঃ নিবন্ধঃ। Sanskrit Essays on What Kind of Teacher Do You Think For Class IX-XII
স এব সুশিক্ষকঃ যঃ সুষ্ঠু শিক্ষয়তি। শিক্ষকঃ সন্মার্গম্ অপি উপদিশতি। সঃ যথা উপদিশতি তথা যদি স্বয়ম্ আচরতি তর্হি স এব শিক্ষকঃ সার্থকনামা। কেবলং তাড়নেন ভর্ৎসনেন শিক্ষণবিধেঃ সৌকর্যং ন স্যাৎ।ছাত্রবাৎসল্যং শিক্ষকস্য গুণবিশেষঃ। এবং নীতিনিপুণঃ কর্তব্যপরায়ণঃ স্নেহবৎসলশ্চ শিক্ষকো মমাভিমতঃ।